34 L.Ukrainki Blvd., 2nd entrance, 6th floor
Kyiv, Ukraine, 01133

У вересні 2024 року дослідницькою агенцією Info Sapiens на замовлення Українського інституту книги було проведено всеукраїнське дослідження читацьких звичок серед дітей (6–17 років) та дорослих (16+ років). Основна мета – оцінити, як українці читають і купують книги, а також які фактори впливають на читацьку поведінку.

Ключові висновки

• Перевага друкованих книг. Більшість українців обирають паперові видання. Зростає частка читачів, які купують книги: у 2024 році їх на 10% більше, ніж у 2023-му.
• Основні причини для читання – любов до читання та задля самовдосконалення, а також відпочинок та можливість відволіктись і отримання задоволення від пізнання нового.
• Ставлення до бібліотек. Хоча більшість опитаних не користуються бібліотеками особисто, більше 75% з них підтримують необхідність закупівлі нових книжок для публічних бібліотек. Абсолютна більшість вважає, що нові книжки мають куплятися за рахунок коштів місцевої громади.
• Українська мова у фокусі. Частка україномовних книг серед прочитаних зросла на 20 в.п. у порівнянні з минулим роком і становить 75%.
• Популярні жанри. Українці майже рівномірно читають українську класику, сучасних українських і зарубіжних авторів, а також світову класику. Молодь до 29 років більше за інших читає сучасних зарубіжних авторів.
• Читання дітей. Частка дітей, які читають щоденно, зросла. Половина дітей (52%) читає для задоволення — це на 13 в.п. більше, ніж у 2023 році. Кількість дітей, які читають «з-під палиці», зменшилась на 9 в.п.

Тенденції книжкового ринку

• Збільшується популярність покупок книжок онлайн, хоча фізичні книгарні залишаються основним місцем придбання книжок.
• Половина дорослих українців вважає, що книгарням потрібна державна підтримка навіть під час війни.
• Витрати на друковані книги зросли, попри їх подорожчання, а читацька аудиторія залишається стабільною.

Дослідження проводилось шляхом масового репрезентативного опитування респондентів з усієї України, крім тимчасово окупованих територій. Для дитячої аудиторії (6-17 років) проводилось особисте опитування, для дорослої аудиторії (16+ років) – телефонне опитування. Загальна вибірка — понад 2000 респондентів. Дослідження проводили у вересні 2024 року.

Детальніше з результатами дослідження можна ознайомитися зі звіту.

Thematic directions

Popular publications

We will be glad to answer all your questions.

Contact us