За даними онлайн-опитування «Якою є Україна для українців?», проведеного Info Sapiens 17-19 серпня 2021 року, 81% респондентів вважають українців красивими, 74% – волелюбними і веселими, 71% – гостинними, але лише 54% – толерантними і 39% – чесними. Опитування проведене серед користувачів Інтернету віком 18-54 роки, що проживають у містах з населенням понад 50 тис. мешканців.
Також у межах опитування ставилась серія запитань про ставлення до України.
Україна найчастіше викликає такі асоціації: Батьківщина (38%), незалежність (16%), красива (13%). З негативних асоціацій найпоширенішими є бідність (12%) та корупція (11%).
Перед іноземцями українці найчастіше хизувалися б природою (80%), історією (62%) та красою жінок (61%).
Відносна більшість українців порадили б відвідати Україну (43% порадили б, а 38% не порадили б1), але не жити в ній (31% порадили б, а 47% не порадили б). Думки щодо того, чи змінюється Україна на краще, розділились: 41% проти 39%.
Прикметно, що відвідування інших країн переважно не погіршує ставлення до України – навіть навпаки, ті, хто побував за кордоном, частіше погоджуються з тим, що Україна змінюється на краще.
Опитування включало серії запитань щодо різних характеристик та аспектів життя в Україні.
Якщо говорити про країну загалом, то більшість (87%) погодились, що в Україні красива природа і що сама країна є красивою (82%), що вона має унікальну та цікаву атмосферу (66%), надихає і має унікальний світогляд (59%). Водночас лише 43% погодились з тим, що в Україні гарна екологія, 40% – що вона є сучасною та прогресивною, 27% – що вона є чистою і прибраною.
Щодо культурних особливостей 80% погодились, що Україна має багату історію та цікаві історичні місця, унікальні та цікаві традиції – 75%, унікальні місця релігійного поклоніння – 63%, розвинену культуру і досягнення в різних видах спорту – 62%.
З-посеред інфраструктурних об’єктів українці найбільше цінують кафе і ресторани (71%) та місця для розваг (61%). Дещо нижчі оцінки отримали можливості для шопінгу (42%), послуги для туристів (40%), унікальність і якість місцевих продуктів (39%), безпека і комфорт та транспортна система (по 37%). Найнижчі оцінки отримали комунальні послуги (22%) і дороги (20%).
Щодо якості життя в Україні, то тільки 16% оцінили його як високий. 34% високо оцінили можливості для освіти і науки, 24% – для бізнесу, 20% – для роботи, також лише 20% погоджуються з тим, що в Україні низькі ціни та вартість життя.
І найнижчі оцінки з усіх аспектів отримала влада: лише 22% погодились, що в Україні поважають свободи та права жителів, 12% – що Україною керують справедливо, чесно та компетентно, 10% – що Україна має високий рівень соціального забезпечення та низький рівень бідності, 8% – що Україна має низький рівень корупції.
Загалом, якщо говорити про внутрішні перешкоди для розвитку України, то в усіх регіонах корупція та погані умови для бізнесу вважаються основними перешкодами – їх зазначили 82% і 49%, відповідно. Ще 43% зазначили неефективну зовнішню політику, 36% – відсутність згуртованості між людьми, 31% – відсутність єдності Сходу та Заходу. Прикметно, що останнє частіше зазначали на Заході (33%), ніж на Сході (27%).
1 Тут і далі для оцінок використовується 7-бальна шкала, де оцінки 5-7 відображають позитивне ставлення, 4 – нейтральне, а 1-3 – негативне.