Бульвар Лесі Українки 34, 2-й під’їзд, 6-й поверх
Київ, 01133, Україна

У сучасному світі загальна кількість жертв автоаварій перевищує обсяг сукупних втрат від тероризму, пожеж, повеней, залізничних та авіаційних катастроф. При цьому показники дорожньо-транспортного травматизму продовжують невпинно зростати.

Особливо актуальною проблема смертності на дорогах є для України. Так, якщо у країнах Західної Європи на 100 тис. населення у ДТП гине в середньому 3-4 особи, то в Україні цей показник становить 13-15 осіб.

Одним з головних чинників смертності на дорогах є перевищення швидкості. За офіційною статистикою Патрульної поліції України саме надмірна швидкість є головною причиною ДТП із загиблими та травмованими. У 2022 році вона стала офіційною причиною більшості смертельних ДТП, забравши життя 1633 людей (58% від усіх зареєстрованих загиблих), а ще 10075 осіб зазнали поранень.

У період з 6 по 15 червня 2023 р. дослідницька агенція Info Sapiens провела опитування населення України на замовлення ГО «Центр демократії та верховенства права» у рамках Кампанії «За безпечні дороги».

Метою дослідження було визначити рівень підтримки українцями підвищення штрафів за перевищення граничної допустимої швидкості руху.

Методологія дослідження:

Телефонне інтерв’ю САТІ (Computer Assisted Telephone Interviewing) в рамках червневої хвилі Омнібусу Info Sapiens.

Вибірка: населення України віком від 16 років і старше. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, розміром населеного пункту, областю (згідно даним Державної служби статистики на 1.01.2022). Опитано 1000 респондентів. Гранична теоретична похибка складає +/-3,1%.

Резюме:

• Майже половина українців відзначають, що ситуація з рівнем безпеки дорожнього руху в їх населеному пункті суттєво не змінилася (найбільше таких – дві третини – у Києві та містах з населенням 500 тис.+).

слайд 1

• Загалом респонденти підтримують збільшення штрафів за перевищення швидкості. При цьому – чим більшим є перевищення швидкості, тим більшою є підтримка збільшення штрафу.

слайд 2

• Щодо можливості зниження припустимого рівня перевищення швидкості руху з +20км\год до +10км\год думки українців розділилися: третина респондентів таке рішення загалом підтримує, третина не підтримує і третина до кінця не визначилися.

слайд 3

Посилання для завантаження звіту

Якщо у вас є питання щодо досліджень, ми завжди раді Вам допомогти в цьому.

Зв'яжіться з нами