Упродовж червня-вересня 2023 р. дослідницька агенція Info Sapiens на замовлення Міжнародного благодійного фонду «Альянс громадського здоров’я» провела комплексне дослідження «Оцінка потреб провайдерів послуг з виявлення ВІЛ в Україні».
Метою дослідження було визначити потреби провайдерів послуг з виявлення ВІЛ-інфекції для ефективного надання послуг ключовим групам населення в умовах повномасштабної війни росії проти України на прикладі проєктів Optimized Case Finding (OCF, Оптимізоване виявлення випадків ВІЛ) та Mobile Case Finding (MCF, Оптимізоване виявлення випадків ВІЛ за участю регіональних мобільних команд швидкого реагування), що реалізуються «Альянсом громадського здоров’я» за фінансової підтримки СDC.
Завдання дослідження включали:
• визначення основних змін в роботі провайдерів ВІЛ-послуг/функціонуванні проєктів і організацій з початку війни росії проти України;
• виділення актуальних потреб провайдерів на індивідуальному, організаційному та системному рівнях для ефективного надання ВІЛ-послуг ключовим групам;
• визначення потреб провайдерів ВІЛ-послуг у підвищенні потенціалу (затребувані знання і навички) та технічній допомозі;
• визначення затребуваних з боку провайдерів ВІЛ-послуг зміни у роботі проєктів, що сприятимуть ефективному досягненню результатів;
• з’ясування внутрішніх та зовнішніх бар’єрів, що перешкоджають ефективному наданню ВІЛ-послуг, та можливих способів і шляхів подолання;
• здійснення SWOT-аналізу з визначенням сильних і слабких сторін, можливостей та загроз провайдерів у контексті ефективного надання ВІЛ-послуг;
• визначення та пріоритизація потреб провайдерів ВІЛ-послуг у середній (рік-два) та довготривалій (3–5 років) перспективах;
• визначення існуючих та можливих способів задоволення потреб та надання відповідних рекомендацій.
Дослідження передбачало два компоненти – якісний і кількісний:
1. Якісний компонент – 30 напівструктурованих глибинні інтерв’ю з координаторами проєкту OCF і мобільних команд MCF. З урахуванням безпекової ситуації в різних регіонах України інтерв’ю проводилися в онлайн-форматі через засоби дистанційного зв’язку (наприклад, Zoom).
2. Кількісний компонент – онлайн-опитування 122 фахівців проєкту OCF і мобільних команд MCF. Онлайн-опитування проводилося з використанням програмного забезпечення ТОВ «ІНФОСАПІЄНС».
Детальніше з результатами дослідження можна ознайомитися зі звіту.