88% побутових споживачів газу знають про своє право обирати постачальника газу, 13% скористалися такою можливістю, і лише 1,5% із тих, хто мав намір змінити постачальника, не змогли цього зробити. Це означає, що гіпотеза про недостатню поінформованість громадян щодо цього питання не підтвердилася, але ми цьому насправді тільки раді.
Презентація даних дослідження відбулася 17 грудня на платформі USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Дослідження проводилося за підтримки проєкту.
Дослідження проводилося у всіх областях України, і складалося з двох частин: кількісного опитування (загального простого анкетування понад 2522 респонденти) та якісного опитування (глибинних інтерв‘ю зі 100 респондентами з досвідом зміни постачальника газу).
Основні результати дослідження:
- – лише 12% респондентів сказали, що вперше чують про можливість змінювати постачальника газу;
- – у Києві рівень обізнаності про можливість зміни постачальника газу є найнижчим. Однак це можна пояснити дуже малою кількістю домогосподарств – приватних будинків та використанням систем централізованого опалення;
- – найбільша частка тих, хто змінив постачальника газу, спостерігається у східних і південних регіонах країни;
- – у тих побутових споживачів, які змінили постачальника, рівень задоволеності новим постачальником вищий, а рівень незадоволеності - вдвічі нижчий у порівнянні з тими, хто не змінив постачальника;
- – серед причин, які спонукають змінити постачальника, визначальним фактором є ціна газу;
- – половина аудиторії не розуміє як новий постачальник постачає газ по тих самих трубах.
Презентація за результатами опитування доступна українською і англійською мовами.