34 L.Ukrainki Blvd., 2nd entrance, 6th floor
Kyiv, Ukraine, 01133

Більше половини української молоді вважає, що країна рухається у правильному напрямку. Про це свідчать результати національного опитування молоді, проведеного компанією InfoSapiens на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту у рамках програми “Мріємо та діємо”. Опитування охоплює участь молоді у громадському та політичному житті, міграційні настрої молоді, сприйняття соціальних груп і меншин, особистісний розвиток та користування медіа.

Громадсько-політична участь

52% молоді віком 13-15 років і 32% молоді віком 16-35 років вважають себе активними членами своїх громад. Найчастіше це проявляється шляхом участі молоді у розвитку публічних просторів, відвідування культурних та спортивних заходів. Також 35% молоді підтримували електронні петиції, 25% – стежили за діяльністю посадовців, а 17% – займались волонтерською діяльністю для соціальної та політичної справи. Про залученість до молодіжних рад зазначили 28% молоді 13-15 років і 25% молоді 16-35 років.

Щодо політичної участі, 83% молоді віком 10-15 років планують голосувати на виборах, коли отримають таку можливість. А серед тих, хто міг голосувати у 2019-2020 роках, 74% голосували на президентських виборах, 53% – на парламентських, а 52% – на місцевих виборах.

Особистісний розвиток

Найбільший вплив на формування думки молоді мають батьки, друзі та партнери. А от вплив лідерів суспільної думки та політиків дуже незначний.

Щодо вибору професії, то для молоді у першу чергу важлива реалізація своїх інтересів та здібностей, а вже потім заробітна плата. Головною перешкодою на шляху до працевлаштування молодь назвала корупцію та кумівство.

Сприйняття соціальних груп і меншин

Загалом серед молоді віком 16-35 років спостерігається високий рівень сприйняття різних соціальних груп та меншин: людей похилого віку (89%), людей з інвалідністю (86%), переселенців (78%), мовних меншин (82%). Порівняно нижчим є рівень сприйняття ЛГБТ-меншин – 42% , та ромів – 29%.

Міграційні настрої

Більше половини молоді віком 10-15 років розглядають можливість змінити місце проживання, а серед молоді віком 16-35 років цей показник становить 40%. При цьому постійно проживати за кордоном бажають 39% молоді віком 13-35 років. Основними причинами бажання змінити місце проживання є відсутність дозвілля (для молоді віком 10-12 років), нестача освітніх можливостей (13-15 років) та економічних перспектив (16-35 років).

Користування медіа

Найпопулярнішою соціальною мережею для молоді є Instagram – 82% серед молоді віком 13-15 років, 64% – 16-35 років. Друге місце посідає Facebook – 61%, але тільки серед молоді віком 16-35 років. Популярними є також месенджери Viber та Telegram. А от платформа TikTok здобуває популярність – 32% – серед молоді віком 10-15 років.

Методологія

Це опитування проводилося компанією InfoSapiens на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту у рамках програми "Мріємо та діємо". В опитуванні взяло участь 2503 молодих українців та українок віком від 10 до 35 років. Опитування було проведене методом телефонного інтерв’ю (CATI) з 22 лютого по 28 березня 2021 року. Статистична похибка вибірки не перевищує 4,4% для молоді віком від 10-12 та 13-15 років, і 2.6% для молоді віком від 16 до 35 років.

Цей матеріал став можливим завдяки щирій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст цього матеріалу є відповідальністю IREX та IRI і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Програма “Мріємо та діємо” реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною некомерційною організацією IREX у партнерстві з Будуємо Україну разом (БУР), Центром «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (CSR Ukraine), Making Cents International (MCI), Міжнародним республіканським інститутом (IRI) та Zinc Network.

Посилання на завантаження звіту та інфографіки

We will be glad to answer all your questions.

Contact us